Nystart!

Detta blir mitt första inlägg på denna blogg, bestämde mig för att börja om på ny kula på nytt ställe. Vi får se hur det blir!
 
Hösten är här och sommaren är snart till ända, jag kan inte låta bli att undra vart sommaren tog vägen, den har gått så snabbt, som alltid.
 
Min sommar har vart alldeles alldeles underbar i stort sett. Jag har kunnat träna så mycket som jag velat och det har minsann gett resultat. Nu ska jag minsann hålla det här, man mår så mycket bättre när man får träna. Jag kom på idén förra hösten att jag i år skulle köra Halvklassikern, detta för att få lite utmaning. Målet var egentligen att klara av halvklassikern under 2012, men i och med strul med startplatsen till halvvasan i februari så blev halvvättern 15 mil den första utmaningen. Jag har aldrig cyklat så långt, har bara använt cykeln som transport till och från jobbet så detta skulle bli den första utmaningen. Jag cyklade som längst som träning inför halvvättern, 8 mil, jag använde min vanliga citybike.
 
Sagt och gjort den 10 juni stod jag där i Motala och väntade på startskottet, lagomt nervös, tankarna som snurrade var; kommer jag klara det här eller kommer jag va knäckt efter 3 mil? Hur ska jag fixa en punktering? Jag cyklade på min citybike. 6 timmar och 56 minuter senare var jag i mål och jag hade fått mersmak av cyklingen. Jag tyckte det var skoj och till nästa år blir det nog en ny cykel och kanske en vätternrunda, en härlig träningsform. Jag hade nog kunnat cykla på lite mer i vissa delar av loppet men eftersom jag inte hade en aning om hur banan var eller hur mkt jag själv skulle orka med så tog jag det lugnt.
 
Den 6 juli var det dags för vansbrohalvsim, det gick över förväntan, inte så farligt kallt i vattnet, men simning är inte min grej riktigt, men jag tog mig i mål, 41 min, 1500m.
 
Därmed är halva halvklassikern avklarad, nu återstår lidingöloppet 15km den 29 september och halvvasan 45km i februari nästa år. Jag har klarat av de värsta nu, löpningen och skidåkningen är jag inte direkt orolig för.
 
Ihelgen som var sprang jag mitt femte Midnattslopp, det gick sådär, väldigt mkt folk och jag kunde inte springa på som jag ville, men men det är en härlig stämning!:)
Löpning är det bästa jag vet! På tur nu står som sagt lidingöloppet 15km och hässelbyloppet.
 
Som komplement till löpning försöker jag styrketräna lite, men oftast blir det Bodypump eller spinning. Det är lättare att motivera sig att ta i om man är en grupp än om man är själv tycker jag. Konstigt det där och att musik är A och O när man kör pass.
 
Annars i sommar har vi mest vart på hemmaplan, en sväng till norrland men annars tagit det som det kommit. Vi har vart och paddlat  3 dar, mycket härligt, vad avkopplande det är att sitta i en kajak och bara höra vattnet och f¨åglarna:).
 
Nu är det back to reality och jobb som vanligt,skönt att komma in i rutiner igen men inte lika skönt att kliva upp tidigt på morgonen.
 
Nåväl nogflummat från mig nu, ha en trevlig helg allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0