Lidingöloppet och regn

I lördags var det då dags för den tredje delen av halvklassikern; Lidingöloppet 15km. Uppladdningen inför detta lopp hade inte vart det bästa. En envis förkylning bestämde sig för att bosätta sig i min kropp innan, så jag kunde inte träna nåt på nästan 2 veckor. Så loppet blev mitt första träningspass efter 2 veckors ofrivillig vila. Vädret var perfekt, inget regn och inte för varmt. Dock var banan lerig och geggig på sin ställen. Jag fick sänka mina krav ganska rejält, insåg rätt snabbt att jag inte skulle kunna köra på som jag ville. För första gången så gick jag i ett lopp, jag gick i uppförsbackarna, detta för att dels spara kraft och sen att få ner pulsen som var lite för hög. Det kändes i hela kroppen att den inte riktigt var helt hundra, men jag tog mig i mål och tiden är jag lite besviken på men under de förutsättningar som jag hade så får jag kanske vara nöjd. Fast då jag vet vad jag egentligen kan så känns det lite surt....menmen nya tag nästa helg, Hässelbyloppet!

Regn regn regn, nu är det verkligen höstväder, grått och trist och regn. Men det inbjuder till att läsa bok och dricka te i massor:). Igår var jag på Runningpasset och det var fartlek som stod på schemat, regnet hängde i luften men det var rätt skönt. Fartleken var jobbig men samtidigt härligt, dock svarar inte kroppen ännu som den ska¨, jag hoppas den snart är back on track.

Jag ska försöka komma igång med gymträningen också, inte bara köra bodypump eller spinning. Jag hoppas på att få in lite rutin i träningsvärlden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0