Vintern som kom tillbaks

När alla verkade tro att våren var på intåg så överraskade vädergudarna med lite mera snö. På nåt vis så tycker jag det bara är lite härligt med lite snö igen, blir så fint ute. Det har inte kommit några mängder utan bara lite lagomt mycket för att det ska bli fint. Att många klagar på denna snö som kommit förstår jag inte, eller jo det gör jag, vissa vill ha varmt och vår nu, men det är faktiskt bara mars ännu, och i min värld är mars fortfarande en vintermånad. Detta är en definitionsfråga, härnere är kanske mars en vårmånad, eller början till, vad vet jag? Hos mig är det fortfarande vinter och då ska det vara lite småkallt och snö, så det så! :)

Jag har aldrig riktigt förstått mig på det här med att klaga och gnälla hela tiden. Visst ibland får man gnälla och klaga, men att göra det till någon slags rutinmässig grej vet jag inte om det är någon bra idé. Om man tänker efter, så är det, egentligen, meningslöst att gnälla hele tiden, det blir inget bättre av det och saker löser inte sig själva! Eller jo, ibland kan det ordna upp sig av sig själv men då har man ändå aktivt gjort något under vägen som bidragit till att det ordnat upp sig. Det är bara hur jag tänker, sedan säger jag inte att det är så lätt alla gånger...

Vissa saker tar längre tid än andra, men allt går bara man vill. Jag försöker tänka så, men ibland blir det tvärstopp och jag står och stampar på samma ställe som för säkert många andra. Ingenting är omöjligt!

Vet inte vart jag ville komma med detta inlägg, men kanske något relevant i allt flum...;)

Kommentarer
Postat av: Mordum

Klart, du är ju som jag är! ;D
Ingen har tid med gnäll! <3

2013-04-15 @ 18:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0