Long time

Nu var det ett tag sedan jag lämnade lite spår efter mig här i bloggen, tänker att nu ska det bli ändring på det. Jag kommer som vanligt lyckas flumma iväg i mina inlägg, så det får ni ha överseende med.
 
Vad har hänt sen dess då? Litegranna, jag har blivit mamma till en liten tjej som föddes i början av januari. Hon ville komma ut en vecka tidigare än beräknat, inget som vi räknat med eller någon annan heller. Allt gick bra och vi är nu en liten familj. Det känns fortfarande lite overkligt att det är vår bebis som är här hemma, men det börjar gå in och man blir bara mer och mer kär i denna lilla varelse för var dag som går.
 
Mina löprundor har bytts ut mot barnvagnspromenader i varierande takt och distans. Jag måste säga att det är hur härligt som helst att bege sig ut på en barnvagnspromenad, nu kan jag vara ute i nästan 1½ timma utan att hon vaknar och vill ha mat. Hon gillar vagnen och somnar på en gång i den och vaknar när man stannar. Så min motion just nu är dessa promenader samt att jag tränar efter Olga Rönnbergs bok för nyblivna mammor, mycket bra bok, tycker jag. Eller ska börja träna efter hennes program som finns i boken, blir lite mjukstart för kroppen.
 
Om jag saknar löpningen? Ja, det gör jag, varje gång jag är ute och går möter jag en och annan löpare som är ute på sin runda och det ser så härligt ut. Jag längtar tills jag kan få börja lite smått med löpningen, men just nu njuter jag även av nytillskottet i familjen, det är så värt det! Jag ahr planer på att springa något lopp i höst om jag känner mig i någorlunda form. Det ska bli spännnande att se hur första löprundan känns när det blir dags för den.
 
Bodypumpen och gymmet saknar jag också. Det är konstigt det där, då man inte kan träna då är man som mest sugen på det. Tur jag har min man som är instruktör i bodypump så jag kan tjuvkolla på releaserna härhemma iaf :). Jag försöker röra på mig varje dag, en promenad med barnvagnen och försöker att inte stoppa i mig så mycket onödiga kalorier, fast idag föll jag för sötsuget och tog en Snickers, gott var det! Så jag hade lördag idag:)
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis! Känner igen mig i det du skriver, man saknar löpningen... samtidigt som man nästan känner sig lite dum att man kan tänka på det när man fått ett sådant litet underverk, men kan trösta dig med att det blir extra roligt sedan när man kan börjar springa lite och så får man ju nya härliga mål att kämpa för på köpet:)

Svar: Ja visst är det så :)
Camilla Jaksch

2014-04-13 @ 02:38:52
URL: http://endorfinkickar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0