Att vara nöjd

Vad innebär det egentligen? Jag har de senaste dagarna reflekterat över hur människor i min omgivning kan gå runt att vara så missnöjda över sina liv, att de inte har lyckats med det ena eller det andra. Jag kan känna så själv ibland också, men tänker att jag borde vara mer i nuet och känna mig nöjd med det jag har. Man vet aldrig när det vänder och vad som väntar en nästa dag.

Vissa människor råkar ut för det mest hemska man kan tänka sig och kämpar sig tillbaka för att leva ett normalt liv, dessa människor har ett annat tankesätt. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska förklara men jag läste ett blogginlägg häromdan om en tjej som fått tillbaka sin cancer och hon är en kämpe, hon lever för dagen. Detta är något som jag iaf tar för givet ibland, skjuter upp saker för jag tänker att det hinner jag göra en annan dag.

Att vara nöjd innebär olika för alla, men jag kan tycka att ibland kan man stanna upp och tänka vad man har och vara nöjd över det, man behöver inte ha allting som man ser.

Ibland räcker det med att stanna upp och titta sig omkring, att nöja sig med det man har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0