2013

Så var det ett nytt år igen med nya möjligheter och härliga utmaningar. 2012 var ett delvis utmanande år för mig, träningsmässigt. Målet var att göra Halvklassikern under 2012, det vill säga börja med vasaloppet och avsluta med Lidingöloppet, men det blev ingen vasaloppsstart pga av strul. Så jag fick börja med Halvvättern. Visst hade jag cyklat förut men inte 15 mil på en gång och inte bland en massa människor på samma gång. Sedan kom simningen, Halva vansbrosimmet 1500m och efter det Lidingöloppet 15km.
 
Cyklingen och simningen var jag galet nervös över, trodde inte jag skulle klara det, att cykeln skulle gå sönder, målade upp värsta scenariot men jag klarade cyklingen och tyckte till och med att det var roligt. Simningen gick också bra, fast jag tycker fortfarande inte om simning som träningsform trots att det sägs vara bra. Lidingöloppet 15km va det jag var minst oroad över, tills 1½ vecka innan start då jag åkte på höstens första dunderförkylning, kunde inte träna på 1 vecka och kom till start halvsnorig men iaf feberfri, tog mig runt, men kändes inte kul att springa då jag visste att jag borde orka mkt mera.
 
Men men, det innebär att det bara är Halvvasan kvar nu, jag hoppas verkligen att jag kommer till start och tar mig igenom de där 4,5 milen i februari. Just nu skulle jag ha behövt ett par rullskidor för här finns inte mycke snö kvar. Imorgon åker vi till Sandviken där det finns konstfruset snö, så där kan man kanske åka, så jag ska försöka åka så mycket som möjligt dessa 3 dagar som vi är där.

Nyår firades med goaste grannarna, god mat, god dryck och trevligt sällskap, det behövs inte så mycket mer för att det ska bli en lyckad kväll.

Några nyårslöften? Nja, inte direkt, jag ser varje år som en ny utmaning. Sedan ska jag försöka styrketräna lite mer kontinuerligt och hålla mig borta från godis, jag är en liten godisråtta:P

Hoppas ni alla har haft en bra start på det nya året! Jag är ledig några dagar till så jag ska njuta ett tag till innan verkligheten börjar på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0