Dålig tajming!

Var och åkte lite längdsskidor i Sandviken förra veckan, gick hur bra som helst. Bra spår och tekniken börjar hitta tillbaka. så det finns hopp om att ta sig igenom halvvasan:) Dock drog jag på mig lite ryggont efter denna resa, Ryggskott konstatserades på Vårdcentralen, jag har väldigt sällan ont nånstans, förutom träningsvärk, så jag ville kolla upp vad det var. Gick som en gammal tant, varje steg gjorde ont. Bokade tid hos en kiropraktor för att se om han kunde göra lite åt min stelhet i ryggen. Han konstaterade att jag hade en låsning i höften vilket troligen orsakat ryggontet. Han knakade till ryggen lite och jag känner mig som en ny människa, har fortafrande lite ont men betydligt mer rörlighet än innan, wieee! Blir en vilodag från jobbet men sen är det nog full fart igen..hoppas kunna köra för fullt med träningen också. Det vore bra!

Mitt mål är att köra två konditionspass i veckan varav en är intervall och sen två styrkepass. Jag hoppas kunna göra det här och samtidigt äta rätt för att kroppen ska må bra! Hoppas på att jag får ett bra schema på jobbet.

Sedan har jag en löptävling att träna till, nämligen Ismilen, länk : http://iwrstockholm.wordpress.com/. Det verkar lagomt utmanande och jag får chansen att testa mina Icebugskor på riktigt!:) Visst nu springer jag med dom då jag tränar oxå men det blir lite annat att springa ett lopp:)

Jag funderar på att försöka sluta äta socker, då framför allt godis, glass och kakor. Det kommer bli svårt, men jag ska minsann klara det, nån som hänger på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0