Missnöje

Jag känner ett stort missnöje just nu, inte av vad just ordet kan innebära. Det har gått en hel vecka sen jag kom hem från Norrland, en vecka som bjudit på minusgrader, sol och perfekta åka skidor dagar. Men har jag kunnat åka? Nä, för jag blev förkyld! Det är mitt missnöje, en skitsak för vissa och ja, jag vet att det finns värre grejer än att inte få träna. Missnöjd över att inte kunna följa mitt program, missnöjd över dålig tajming! Men thats life, nu är det bättre och tror nog jag kommer köra igång med träningen igen på måndag. Har bestämt mig för att sluta vara missnöjd, utan gilla läget, det går inte snabbare bara för att man klagar.

Jag har tänkt på en sak, då det gäller träning och se resultat, vad många gånger vikten spelar roll för att avgöra om det är bra eller dåligt. Det är helknas tycker jag, det är oftast kosten och hur mycket och vad du tränar som avgör vad resultatet blir. För min egen del borde jag egentligen ha ett bättre syfte med min träning men hag tränar för att jag tycker det är kul och mår bra av det, inte för att jag måste. Jag har inte ställt mig på en våg på säkert 5 år, jag bryr mig inte om vikten, det blir bara ett stressmoment att se hur mycket upp eller ner jag gått. Det jag ville ha fram är att vikten är bara en del i träningen, muskler väger mycket, såvikten är inget riktmärke.

Vilket fluminlägg detta vart, men det är mitti natten oxå, godnatt!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0