Sommar

Nu var det väldigt länge sen jag skrev. Jag har liksom inte hunnit med tiden. Dagarna och veckorna har bara flygit iväg.
 
Så vad har hänt sen senast då?
 
Jag har hunnit springa 3 lopp, varit upp och ner till Övik 2 ggr på en vecka och jag har fått sommarlov!:)
 
I början av maj sprang jag Kungsholmen runt 10km, det gick jättebra, fick en bra tid och persade på milen, det känns skönt att se att all min träning inte varit förgäves. Sedan var det dags för vårruset, gick fruktansvärt dåligt, inget flyt i löpningen och alldeles för mycke folk som inte fattade att man skulle flytta på sig om man gick. Så det vart ett sicksacklöpande nästan hele vägen, 5km. Och till sist så sprang jag Söder runt 10km i lördags, bra väder, lagomt med folk men inte det roligaste lopp jag sprungit. Vid 3 km funderade jag allvarligt på att bryta men nåt fick mig att fortsätta de sista 7km, men det var mest på ren vilja. Min kropp va inte alls med mig, benen kändes som betongklumpar och andningen funkade inte alls, men jag hade inge ont i mina benhinnor, hurra!! Mellan vårruset och söder runt sprang jag ingenting alls och det är väl en del av förklaringen varför jag kände som jag gjorde under loppet. Nu blir det inga mer lopp före sommaren iaf, utan nu blir träning, träning, träning. Tänkte försöka satsa att cykla några rundor på cykeln också, va ett tag sen, så kan jag varva cykling och löpning. Spinning känns lite för varmt just nu, nu vill jag va ute och träna, inte inomhus. Och så ska jag försöka köra lite gympass nu under ledigheten.
 
På tal om ledighet, jag fick semester i onsdags, i hela 8 veckor!! Känns hur bra som helst, så nu gäller det att fylla dagarna med saker att göra, här ska inte nån dag gå till spillo :). Det ska nog gå bra. Det är lite lyxigt att vara ledig så länge, problemet är bara att alla andra inte är lediga ännu, så jag får snällt hitta på saker som jag kan göra själv, som att städa, dona och greja härhemma...Jag ska även planera Italienresan lite och även planera min och makens semester tillsammans om några veckor, en sak är iaf säker, en vecka i norrland blir det!
 
På tal om Norrland, så har jag vart och fläng där två helger i rad också. Först ut var M och Ks bröllop 1 juni, mycket fint! Och sen helgen efter så var det dags för mitt andra gudbarns dop. Jag fick äran att vara gudmor åt både hennes storebror och henne, jag känner mig ärad över det förtroendet. Det var alltid lika skönt att komma "hem", till lugnet och katterna.
 
Näe, det här vart mest en update, men jag lever!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0