Oktober

Vi är redan inne i mitten av oktober, snart är det slut på oktober. Var tar dagarna och tiden vägen? Tycker det enda jag gör är att jobba, jobba och jobba. Kanske hinner jag klämma in lite träning ibland, men hinner inte alls lika mycket som förut känns det som. Eller så har jag kommit in i ett lazymode där jag prioriterar annat före träningen..hmm, verkar som så. Nåväl, jag gör det som känns roligt för stunden, inget får bli ett måste, för då är det inte kul.
 
Ihelgen så var jag och överraskade  min kompis E som fyller 30 idag, hon hade inte en aning om överraskningsfesten som hennes kille anordnat. Och vi hade inte setts på föera månader, var riktigt roligt. Synd bara att man inte ses oftare, så långt är det inte mellan oss, men men det blir liksom aldrig av. Jag tänker på det där ibland, varför man inte kommer sig för att göra saker utan låter hellre tiden passera? Mycket märkligt, har lovat mig själv att hädanefter ta vara på tiden och inte bara tänka på att jag borde göra saker utan sätta dem i verk och verkligen göra dem.
 
Jag var också och tittade på Hässelbyloppet i söndags, mina springkompisar sprang och jag blev så sugen på att springa då jag såg alla löpare, längtar tills jag får köra igång med löpningen igen, den saknar jag mest faktiskt. Löpningen var mitt sätt att varva ner och rensa skallen om så behövdes. Även där jag kunde pressa mig själv och verkligen tävla med bara mig själv. Det är det härliga med löpning, att kunna pressa sig själv och veta att man bara kan tävla mot sig själv, det är bara jag som sätter gränserna och bara jag som väljer när jag inte orkar mera. Så är det för mig iaf.
 
Jag håller även nu på att planera inför den tradition som blivit i vårt hushåll innan jul, (ja jag vet att det är långt kvar), glöggkvällen med våra kompisar. Tänkte försöka mig på att göra riktigt fina inbjudningskort i år, får se vart det slutar, slutar säkert med att jag slänger iväg ett mass sms till alla... :P
 
Nä, nu ska jag ta och slänga i mig lite havregrynsgröt och sen börja ladda för en jobbnatt...
 
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0