Podcast

Jag har i dagarna här upptäckt finessen med podcaster. Har hlrt talas om dem och så men inte riktigt tagit mig tid för att undersöka vad det egentligen innebär förräns nu. Och jag måste säga att det är en riktig bra uppfinning och bra tidsfördriv under promenader och hemma. Hittat några intressanta podcaster som jag nu följer, har lyssnat ikapp för att vara med i nutid. Det blir så då man är som jag, sen med det senaste. För er andra är podcaster säkert inte alls någon nyhet men för mig är det en grymt bra grej och jag är fast i det träsket. Brukar annars lyssna på musik när jag är ute och promenerar men har lessnat lite på det och då har podcaster fått ersätta detta. Vet inte hur podcast fungerar om man skulle springa, men har läst på bloggar att det verkar fungera det med. Själv springer jag för det mesta utan något i öronen, det är bara då jag kör mina intervallpasser eller backträning som jag har musik för att få den där extra peppningen.
 
Jag saknar löpningen något enormt emellanåt, men jag vet att jag kommer att komma tillbaka till den när kroppen är redo för det och förhoppningsvis ännu mer laddad och motiverad. Jag tror att den här "ofrivilliga" pausen från löpningen ändå kom i rätt tid. På slutet kände jag att jag ändå bara stod och stampade på samma ställe, och lite av motivationen var som bortblåst. Nu kör jag bara powerwalks, styrekträning och bodypump, ska köra några spinningpass också hade jag tänkt i vinter, måste hålla konditionen lite ajour iaf.... :)
 
Just nu, är det någon slags förkylning som spökar i min kropp, ont i haslen och huvudet och lite feber. Gick hem från jobbet i måndags och spenderade resten av den dagen och gårdagen inomhus och sovandes i princip, så idag vart jag less och tog mig en promenad och känner mig genast piggare, fortfarande snorig men vad lite frisk luft kan få en att känna sig som en ny människa. Så imorrn blir det jobb, kan inte bara vara hemma, blir galen på det!

Kommentarer
Postat av: Karin

Tänkte bara kika in och tacka för den fina kommentaren på min blogg, så tack:)
Ha en fin dag!

2014-02-04 @ 10:01:39
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0